fredag 25 november 2011

Update: Problem-mannen från sydeuropeiskt land

Japp, mina farhågor besannades till viss del. Jag sade nämligen till Erica innan träningen att jag kunde slå vad om 20 spänn att han skulle erbjuda oss skjuts hem (trots att han inte äger en bil utan måste låna en bil).

När jag kom fram till ishallen innan träningen dök han helt plötsligt upp utanför parkeringen, som om han hade stått bakom ett hörn och väntat på mej. Och det första han sa var "Hej, gissa vem som ska få skjuts hem ikväll."

Tur att Erica dök upp senare, för jag sa bara att "nej, jag behöver ingen skjuts. Jag ska umgås med en kompis och vi ska åka med en buss som går direkt efter träningen, så vi har lite bråttom.". Erica har inte sett killen förut, men enligt henne tog det inte många minuter innan hon förstod vem det handlade om. "Det var han med plexiglaset, va?" Jupp.

Jag vet inte exakt vad hon tog det på, för det utvecklade hon inte, men jag reagerade på att han var mycket ivrigare än alla andra. Vilken korpen-hockeyspelare byter klubba 5 gånger under en träning?

Det positiva som kom ur kvällen var att träningen höll på lite längre, och då jag skulle med en buss duschade jag innan alla andra. Inget duschande med efterhängsna schweizare här inte. Och så passade vår assisterande tränare på att säga till Erica att hon var "snygg, precis som hennes kompis" när hon stod utanför och väntade.

Sedan gick två snygga svenskor hem (vi missade bussen med ca 30 sekunder..) till Richentalstraße, drack glöggte och tittade på änglaspelet. Tack svärmor för paketet med advents-överlevnadskitet!


Glöggte, pepparkakskryddor , pepparkaksformar, stickor, garn, heminredningstidning (med beskrivningar för julstickningpyssel!) änglaspel och en duk.

Det kan också vara värt att nämna att många vänner gett mej uppbackning på facebook (allt ifrån pepp-talk innehållande "slå ner honom med hockeyklubban" (=killkompisar) till "berätta för honom hur du känner" (=tjejkompisar), men att Josef, min älskade fästman, bara skrattade åt mitt problem. Jag vet inte riktigt vad det var han fann så lustigt, men jag tolkar det som "hur korkad får killen vara?"

Imorgon bär det av till Zürich med andra utbytesstudenter, och med fina Erica. Weeho!

4 kommentarer:

  1. Det som gjorde att jag listade ut det. Han var den enda som, ja förutom att hela tiden följa efter dig, också åker fram och håller om dig runt axeln efter du gjort mål samt också klappade dig gullig på hjälmen. Sånt försiggår inte under normala omständigheter i ishockey...

    SvaraRadera
  2. Jo, vi kramas ju jämt vi hockeyspelare! Men, det blir ju lite knasigt när just en person väldigt gärna vill krama en annan person hela tiden..

    SvaraRadera
  3. Precis, och är det så att han inte är intresserad, så är det ju "diskriminerande" (haha, typ första gången jag anklagar med det ordet) för de andra som också gjorde mål och inte fick nån kram. : )

    SvaraRadera
  4. Tja!

    Hmm, det är lite "lustigt", det känns som att många utländska killar, bl a italienare och greker har svårt att ta ett nej (upplevt på plats i Sverige, inte där, när det raggats på tjejkompisar) Och nu tydligen schweizare... (För itne är vi svenska killar så...? :P )

    Jag föreslår att om han fortfarande inte fattar, så får du börja ignorera honom totalt, kanske lite elakt, men är han korkad så är han...
    Någon gång lär han ju tappa intresset (förhoppningsvis).

    Hoppas Zürich är nice ^ ^

    Kram

    SvaraRadera