söndag 6 november 2011

Resan till Schweiz

Japp, efter ett smärre kaos lyckades vi komma fram, och som jag anade var det praktiskt taget bara jag och Gianluca som hade koll. När jag sa att vi skulle byta tåg i Radolfzell sa Delia "Va?! Ska vi byta tåg?" varpå jag skrattade högt och tänkte "detta kan inte vara sant" och Lissy passade på att fråga "Varför skrattar du?", "För att Delia inte ens visste att vi skulle byta tåg.", "Va?! Ska vi byta tåg?"

Gianluca tackade mej mycket för stadskartan jag hade skrivit ut med markeringar över var det skedde roliga saker. Jag hann också med att besöka Herbstmesse lite grann och Sonja var med mej.

Bilder:

 Claudia, Martina, Pamela, Gianluca (alla Italien)

 Justyna, Lissy, Delia (Polen, Kina, Rumänien)

 Amandine, Linda (Yann sov och fotograferades ej..) (Fr, Ty, Fr)

 Byte i Radolfzell. Hyfsat läge på järnvägsstationen.
(Det är detta som skiljer mej från övriga;
De sover på tåget - jag stirrar ut genom fönstret för att se nya saker.
De räknar ner minuterna vid bytet - jag springer och tar kick-ass-kort på utsikten)

 Hemma hos mormor i Basel.

 Herbstmesse innehöll mat, marknad och musik.

 Man kunde se mycket saker (lite julklappsinköp). Men man kunde se ännu mer folk.

En av många vackra dricksbrunnar i Basel. Denna med Basels stadsvapen.

Sonja och jag.

Sonja och utsikt över Rhen

Basels stadsvapen, en liten detalj i de stora domkyrkofönstren.

 Vem hade tillräckligt läskig fantasi för att göra dessa träsniderier?

 Herbstmesse innehöll också Vergnügungspark - och mycket av det.

 Vid Messeplatz var den läskigaste attraktionen.

Och såhär såg det ut vid 18-tiden när jag begav mej hemåt.

Och just det: Ironiskt att jag lämnade ett soligt Konstanz (ännu soligare än bilden från Radolfzell) för ett molningt Basel. Det brukar vara tvärtom på hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar