lördag 26 november 2011

Historien upprepar sej

Idag ringde min kära mor och frågade lite hur det kändes med den där schweizaren. Okej, sa jag. Jag var ju lite kort mot honom under träningen, så jag tror han fattade vinken. "Och han har inte skickat något sms än!" lade jag till.

Tji fick jag, en halvtimme efter att jag hade lagt på kom sms:et. Han frågade om Zürich och jag kommer inte ens ihåg att jag har sagt till honom att jag skulle dit. Zürich var i alla fall en trevlig stad! Bra shopping, storstad som kändes liten (kändes som ett mer ihopträngt Göteborg, med spårvagnar och fina hus), berg runtomkring och fint väder.

Imorgon hade jag försökt få ihop mitt ihopkraschade pluggschema (hur lyckas jag ha 4 hemuppgifter och en midterm-tenta att göra till veckans första tre dagar???). Boendesökandet har ju tagit upp mycket tid och varit en bov i dramat (bristande motivation, andra prioriteringar och allmänt Josef-saknande som har lett till slöhet en annan..) men det har gett resultat: Har flera intervjuer planerade, men har faktiskt redan fått erbjudande om ett boende!

Om jag ska tacka ja återstår att se. Det är ju puckat att tacka nej till garanterat boende, men det är som sagt mycket som ska vägas mot varandra. I detta fall avstånd och kostnader. Dock är balkong och sköna WG-polare viktigt.. What to do? (Josef! Varför fungerar inte ditt internet när man behöver dej? Fixa det pronto!)

Dessa bekymmer ska jag ta tag i imorgon. Nu ska jag sova och försöka ignorera att även morgondagen bara har 24 timmar. Imorgon ska jag nämligen leka superhjälte. (Och om Einstein har fel om sina teorier kan väl jag vara omänsklig för en dag - är det för mycket begärt?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar