onsdag 30 november 2011

JAAAAAAAAAAAAAAAA!

Jag skrev ju i mitt förra inlägg att jag hade fixat boende. Mycket mer än så skrev jag inte, eftersom jag inte var så överväldigad. Nu, mindre än ett dygn senare, har jag fixat ett annat boende - mitt drömboende.

Det kändes ju inte jättebra att säga ja till ett WG och sedan höra av sej nästa kväll och tacka nej, men saker går inte alltid så smidigt som man har tänkt sej. Och jag kan bara inte missa den här chansen, jag kommer ju bara bo i Konstanz detta läsår och jag vill verkligen göra det mesta av det.

Sarah - tack för att du övertygade mej! Hellre dyrt och i stan än billigt och långt bort. Att kunna ta en promenad till Altstadt, Rhein eller Bodensee bara sådär är verkligen guld värt. Vad gör då 150 euro* i månaden? Japp, så mycket extra (faktiskt lite mer) kommer mitt boende kosta, men lyssna på detta:

  • supertrevliga Mitbewohner (de bakar och lagar mat tillsammans!) - alla tyskar
  • diskmaskin i köket
  • möblerat rum som är större än ettan jag bor i idag
  • spana in läget. WG:t ligger i Altstadt (gamla stan) vid busshållplatsen
    (A är boendet jag nu tackat nej till, B är mitt nya boende)
  • de har en projektor i ett av rummen där de brukar se på film

Min förhoppning om Konstanz var ju en vacker stad med nära till vattnet, och drömmen ett kollektivboende med trevliga tyskar som skulle vilja spela spel och hänga med mej och ha trevligt. Nu har jag hittat det, och de där 9 000 - 10 000 extra kronorna* som jag kommer spendera på detta boende är ingenting mot en oförglömlig upplevelse.

Jag tror inte att jag har varit såhär exalterad på mycket, mycket länge. (Josef, du får ursäkta mej, det var underbart när du var här - utan dej är jag inte hel. Men att få det här boendet var en adrenalinkick som heter duga. Och det vet du ju, du var den första jag ringde..)

Shit, vad vårterminen kommer bli toppen.

Vår sms-konversation:

Hi! Ich habe jetzt mit der anderen WG gesprochen und ich kann bei euch wohnen! Wee!
Liebe, liebe Grüsse an euch alle! Ellinor

Hurra, jippiiieee, yeahh. Wir sind superhappy!

Update: 10 min efter detta inlägget fick jag ett sms från WG:t där de bjöd in mej på kvällsmat imorgon. Klasse!

* kan vara värt att tillägga att siffrorna är i jämförelse med det boende som jag tackade nej till. I jämförelse med boendet jag har idag är det drygt 50 euro extra i månaden, totalt 3000 kr)

7 kommentarer:

  1. Ellinor, jag godtar din ursäkt och är inget annat än väldigt glad för att du ska bo där. Det kommer att bli superduperbra och jag vill komma och hälsa på hos dig där nu (jag vet att du inte har flyttat dit än... men men. Du är den bästa tjejen, det är därför du får dom bästa boendena

    SvaraRadera
  2. Du kan hälsa på redan i januari! Jag kommer ju betala dubbla hyror för den perioden och då är det ju lika bra att bo i WG:t istället för i lägenheten.

    Och du är den bästa pojken!

    SvaraRadera
  3. Hej Ellie
    vad kul att du har bestämt dig för boendet i Altstadt. Du har helt rätt. Du är bara där ett år och då ska du ha det så trevligt som möjligt med de personer du bor ihop med och Altstadt i Konstanz är ju värt att bo i. Hur gick det med tentan?
    Vi ses snart!
    kramar
    mamma

    SvaraRadera
  4. Ååååhhhhhh jag är så himla glad för din skull!!! Vill boka in en helg då jag kommer och hälsar på redan nu, så du får hjälpa mig på distans med tyskastudierna så att jag kan försöka prata lite lite när jag kommer! Det låter som det perfekta boendet, skulle också vilja bo så! Skulle vilja flytta till stan, det är så jävla tråkigt att bo vid campus, det finns ingenting här... Hmm, vi får se. Det är ju som jag sa, så värt att lägga ner pengar på att bo bra! :D Grattis!

    SvaraRadera
  5. Men... KATTEN DÅ?!
    Du har ju inte berättat om bibliotekskatten som du sa!
    Du får väl prioritera dina nyheter lite bättre ;)

    SvaraRadera
  6. Hej, hej!
    Kul! Det blir säkert jättebra!
    Men först får du allt komma hem ett litet tag
    över jul, så vi får träffa dig också!
    Boka in juldagen på Smögen i år med!
    Allt gott!
    Svärmor Anna

    SvaraRadera
  7. Mamma: Tentan gick bra. Definitivt G och det är ju positivt! Vet ej när vi får tillbaka resultatet, men förhoppningsvis innan tentan i februari.
    Och snart ses vi - underbart!

    Sarah: Det är verkligen perfekt. Du måste komma och hälsa på!

    Fredrik: Vadan detta klagomål? Mina prioriteringar är helt okej, om du frågar mej. Dessutom är inte dagen slut än, historien om katten kan vara påväg..

    Anna: Vad trevligt att åka till Smögen! Det ser jag verkligen fram emot (och att få träffa er alla under min julledighet!)

    SvaraRadera