onsdag 30 november 2011

BOENDE KLART!

Idag ägnades dagen åt att plugga inför morgondagens tenta (midterm exam i Labour Economics, 30% av slutbetyget), svära åt banken, alternativt posten, som inte har levererat mitt bankkort än (jag har inte berättat att jag tappat mitt bankkort, va?) samt bokat in och genomfört en WG-intervju i sista minuten.

Intervjun gick toppen, men med två garanterade dubbelhyror blir det tyvärr inget alternativ. Dock har jag hittat en potentiell asbra kompis, drack te i hennes kök mellan kl 21 och 22.30, och vi har redan bokat in en fest tillsammans och julstök! Efter intervjun passade jag på att ringa upp ett WG från Fürstenberg och tacka ja till rummet. Möblerat, billigt och relativt nära Uni är ändå okej. Nu vet jag precis vilka fasta utgifter jag har och jag behöver inte fxa möbler. Ny adress från 1:a februari.

Efter noll respons på schweizarens sms har jag inte fått något mer. Göttigött.
Och imorgon (eller: senare idag, onsdag, efter nattens sömn) kommer mer info om universitetskatten. Jag har nämligen gjort lite research!

1 kommentar:

  1. Hurra! Grattis till lägenheten och att vara smslös! Gött mos!

    SvaraRadera