onsdag 23 november 2011

Paket och WG

Idag har jag fått en avi. Ett brev eller paket väntar alltså på mej, men jag får tyvärr hämta ut det imorgon för ikväll ska jag på en WG-intervju! (WG = Wohngemeinschaft = boendegemenskap, alltså kollektiv)

Detta är det kollektiv som verkar mest lockande, men en kille på bussen sa till mej idag att han gick på över 10 intervjuer första terminen han bodde här och inte fick något rum. Ajajaj. Jag har 7 inplanerade intervjuer, men en gäller en lägenhet för en månad, så jag kan söka annat medan jag har någonstans att bo.

Dock påpekade han att jag har fördelen att jag är tjej och att jag inte är Ersti (förstaårsstudent).

Det är ändå otroligt nervöst. Nu går jag, wish me luck! (och jag ska ha på mej Josefs nystickade sjal som samtalsämne. Om de frågar vad jag gör på fritiden kan jag säga att jag stickar lite ibland, och då frågar de "jaha, vad stickar du då?", "den här till exmpel" säger jag.)

Vem kan säga nej till den vinnande kombon ursnygg svenska och egenstickad sjal? Nä, tänkte väl det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar