lördag 5 november 2011

B A S E L

Japp, jag ska ut och resa imorgon - till Basel, till mormor! Basel ingår nämligen i den otroligt prisvärda Baden-Würrtemberg-biljetten (trots att staden ligger i ett annat land) och för 29 euro kan upp till fem personer resa andraklass- och regionaltåg i hela B-W och till vissa städer i Bayern, Rheinland-Pfalz, Österrike, Schweiz och Frankrike.

Och några av mina vänner var sugna på att åka till Basel, så jag ringde mormor igår och frågade om hon gjorde något särskilt i helgen eller om jag kunde komma förbi på söndag. Först trodde jag inte att det skulle bli av eftersom allt är stängt på söndagar. Basel är en fin stad, men man måste ju ha något att göra. Därför var det otroligt bra att mormor sa "ja, det är ju Basler Herbstmesse nu.." alltså höstmässan (antar att det är motsvarande skördefesterna, men i stadstappning med karuseller och dylikt), så det är mycket på gång i staden.

Jag har ju bara tänkt vara hos mormor, men jag har ändå tagit en titt på vad mässan har att erbjuda och skrivit ut en karta över områdena och vilka aktiviteter som erbjuds. Jag antar att det blir jag som får informera de andra på tåget imorgon, för hur "spontan" jag än bestämmer mej för att vara inför en resa eller utflykt slutar det ändå alltid med att jag har kollat upp och planerat allt.

Och ja, jag har tydligen lovat både ett blogginlägg om mina kurser och ett om mina vänner. Men, det får vänta till efter helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar