fredag 25 november 2011

Kostnader, kostnader och osäkerhet

Totalt har jag varit på 4 intervjuer, en till ska hinnas med idag och en på söndag. Sedan kanske det blir en intervju nästa vecka också. Såhär ser mina alternativ ut, men det är inte alls säkert att jag får något av rummen:


  • WG-boende med tre andra pers i Kreuzlingen, Schweiz. Litet rum utan möbler men med balkon med sydläge! Fräsch lägenhet och trevliga personer. Kostnad för vt: 2000 euro. MEN det kan kosta 2600 euro om vi inte kan hitta någon som vill ta över kontraktet förrän sista september..
  • WG-boende på gränsen till Altstadt. Stort rum, möblerat, mycket trevliga medboende som gärna lagar mat ihop, alla är i 28-årsåldern och arbetar. Kostnad 2200 euro, men rummet kan jag bara hyra till sista juni och jag har tentor i slutet av juli..
  • WG-boende i ett av de fräschaste studenthemmen, Schürmann-Hoster. Ska på denna intervju på söndag. Nackdel: längre bort från stan. Fördel: billigt, 1500 euro för hela vt.
  • WG-boende februari till mars precis i centrum (WG:t ser ut som en gammal tysk bar. Bruna soffor och konstiga saker på väggarna..), sedan flytt till en möblerad enrumslägenhet på andra sidan Rhen. Kostnad 2500 euro. Lägenheten ska jag kolla på i eftermiddag.
  • Hyra ett rum och toalett hos + dela kök med en schweizisk familj (2 vuxna, 2 små barn) i deras hus i Kreuzlingen. Tiden för denna intervju är ej planerad, men kan kanske bli av i nästa vecka. Kostnad 2300 euro.

Japp, så det är mycket som ska vägas mot varandra och dessutom hänger det, som sagt, på om jag överhuvudtaget får något erbjudande om boende.

Nu ska det lagas lite lunch innan jag drar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar