söndag 20 november 2011

En produktiv söndag

Imorse klockan 07.30 begav vi oss mot tågstationen och kl. 18.50 fick jag ett sms från Josef som sa att han var framme och att resan hade gått bra. Medan Josef reste pluggade jag på universitetet, sedan åt jag, sedan spelade jag ishockey på allmänhetens åkning och slutet av dagen har spenderats framför datorn, kollandes på tv och stickandes! Igår köpte vi nämligen lovikagarn till två sjalar, en grå (likadan som den jag tappade) och en blå/beige/svart-melerad. Så nu är en sjal klar. Den blåmelerade sjalen har tagit uppskattningsvis 6 timmar, men jag behöver hjälp med att sätta ihop ändarna. Det finns en bra video på Youtube som visar det hela, men jag känner mej inte särskilt säker på det hela. Funderar på att flörta över Kayleigh på te.

2 kommentarer:

  1. Lovei vad bra att du jobbade på fint under söndagen. Det var väldigt väldigt trevligt, mysigt och härligt att vara hos dig. Så som det ska vara.

    SvaraRadera
  2. Hej, hej!
    Vad flitig du är! Det finns instruktioner till hur man ska göra olika saker när man stickar (och virkar med, för den delen) på en sida som heter www.garnstudio.se
    Dessutom har de en massa gratis mönster också.
    Lycka till!
    Svärmor Anna

    SvaraRadera