fredag 18 november 2011

Josef

Idag hade vi verkligen otur med vädret. Dimman ligger så tjock att man blöt i håret när man är utomhus.. Men igår var det fint och då togs dessa bilder.

Josef vid Schnetztor, porten till gamla stan. 

Vi gick till hamnen. 

 Sötingen Josef

Stadsträdgården till vänster, Imperia och fyren i mitten. Zeppelin-statyn till höger. 

Kvällen avslutades med Citadels (kortspel) hos Martin. Josefs medhavda choklad var en hit och Josef gjorde färdigt min ullsjal.

Ikväll var jag på ishockeyträning i Schweiz, Josef var med som stöd, och under dagen var vi på stan. Nu till det tråkiga. Jag tappade ullsjalen idag när vi handlade mat, och även fast vi märkte det jättefort hittade vi den inte och den hade varken blivit inlämnad i affären eller i infodisken i köpcentret. Detta har gjort mej lite ledsen. Men, Josef är här 32 timmar till och jag ska njuta varje sekund. Det finns ingen tid för att deppa ihop, och (mantrat jag har upprepat de senaste timmarna) jag kan minsann sticka 1000 sådana sjalar om jag vill. Så det så.

2 kommentarer:

  1. Verkar som att det ska bli något bättre väder imorrn! Dvs, aningens mindre dimma iaf... Tur att ni fick åtminstone en dag med toppenväder igår!
    Synd dock för sjalen... : /

    SvaraRadera
  2. Hur var ishockeyträningen? Hälsa Josef,
    kramar mamma och pappa

    SvaraRadera