lördag 29 oktober 2011

Släkten är bäst


Angående att våga köpa dyra grejer kanske jag borde bli mer som min mamma:

Mamma ringer min tyska mobil
Ellie: "Ja, hej det är Ellie"
Mamma: "Hej Ellie, det är mamma. Jag ringer från min nya bil."
Ellie: "..du menar att du ringer från din nya MOBIL."
Mamma: "Nej, jag har köpt en bil."
Ellie: "Du menar väl MO-bil."
Mamma: "Nej, en bil."
Ellie: "Va?! Har du köpt en bil???!"

Tog ett tag att koppla för mej, men den nya bilen är tydligen exat likadan (tack gode Gud, Hondan är ju favoritbilen att köra) men innehåller mer teknikprylar. Och hur testar man inte dem på bästa sätt än att ringa till sin dotter i Tyskland, det går ju inte att ringa till hemtelefonen och prata med pappa som sitter inne i huset..

Mamma: "Så jag ringer FRÅN BILEN."
Ellie: "Jaha, för när man ska testa om något funkar måste man ju välja det dyraste alternativet. Smart att ringa barnet som bor utomlands."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar