lördag 29 oktober 2011

Mystiskt paket

Igår kom jag hem från universitetet vid 18-tiden och märkte att jag hade fått en lapp om uthämtning av paket. Hmm, med lite logiskt tänkande kom jag fram till:


  • det är inte från Josef, som faktiskt redan har skickat ett paket, vilket är rekord. När jag bodde i Innsbruck skickade han inte ett enda brev under ett års tid. (Japp, långt ifrån boyfriend of the year-award)
  • det är inte från mamma eller pappa, för de skickar saker som jag behöver och jag har inte meddelat att jag saknar något
  • det är antagligen inte heller från svärmor Anna, eftersom hon lite kryptiskt meddelat att det kanske kommer något vid jul. Och det är ju en dryg månad kvar till advent.
Vem kommer paketet ifrån? Och varför?

Lösningen på gåtan heter Ebay. Jag har köpt ett spel (Citadels!) på internet och för 4 euro är nu den tyska motsvarigheten Ohne Furcht und Adel i min ägo! Här ska anordnas spelkväll må ni tro! Kanske inte just ikväll dock. Det kan vara diverse Halloween-gerjer på gång och sedan har James pratat om att se på film.

I torsdags var jag faktiskt på spelkväll med mitt "andra" kompisgäng, som består av:
- Amandine, Nolwenn, Alexis (Frankrike)
- Martina, Claudia, Laura (Italien)
- Linda (Tyskland)
- Lissy, Johanna (heter egentligen Jieqiong, men kallar sej själv det mer lättuttalade Johanna) (Kina)
- Katja (Ryssland)
- Delia (Rumänien)

Alla var inte med, men de flesta. Sedan var det några extra personer som också är trevliga, men som jag inte känner så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar