lördag 29 oktober 2011

Hjälp sökes

Att flytta utomlands är en häftig upplevelse, man bevisar för sej själv och andra att man vågar. Det måste jag bli bättre på - att våga. Framförallt på att våga satsa. Detta kanske låter som ett icke-befintligt problem, men jag låter ofta bli att köpa något jag verkligen vill ha, och ibland till och med behöver, eftersom jag är så otroligt snål ibland. Jag måste ha ett par vinterskor, ett par riktiga vinterskor. Men vilka ska jag köpa? Och hur mycket pengar ska man vara beredd att offra?

Följande skor är intressanta:

 Budgetkänga, 300 kr från Skopunkten

Äkta mocka. Lite ljusare. 900kr från Humanic

 Ännu en känga i syntet. Varmfodrad, lite högre. Från Deichmann 300kr.

Snygga syntetkängor, också höga. Från Din Sko 500kr.

 Höga läderkängor från Vagabond (Nilson). 1100kr.

ECCO-kängor som kan köpa hos Scorett för 1200kr.

Kängorna jag köpte idag (för att vänja mej vid att våga köpa kvalitét). Äkta läder 950 kr. (och 14 dagars öppet köp) De går att vika ner, vilket innebär att de kan ha både högt och mellanhögt skaft.

Vad är bäst? Budget eller på riktigt? Och vilka är snyggast? Mycket tacksam för hjälp, snart börjar vintern.

Vidare på samma tema:
Idag har min älskade Josef slösat pengar: På en flygresa ner till mej! 17:e november! Inte ens tre veckor kvar dit, helt otroligt. (Alltså: det gör absolut ingenting att du inte skickade det där mystiska paktetet Josef, du är förlåten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar