torsdag 20 oktober 2011

Stickning och annat

Hur jag bär mej åt har jag ingen aning om, men jag har alltid något att göra! Idag åkte jag från universitetet till en dansträning (dans-flashmob på Marktstätte på söndag!). Men innan dess hade jag lite tid över, så jag gick till garnaffären och köpte mej garn och stickor. Sedan satt jag på ett café tillsammans med Sanni och Martin och stickade i en dryg timme. Sanni fick lära mej och jag är väldigt rädd att allt ska gå åt pipsvängen med min stickning, nu när jag sitter här ensam och okunnig.

Jag hade tänkt informera lite om hur livet på universitetet ter sej också, men då jag endast har haft 3 av 5 kurser hittills kommer denna info nästa vecka istället. Intressant att veta är kanske ändå att jag ska göra Schreibseminar-kursen och att jag gör den tillsammans med andra studenter som har bott i Tyskland i mellan 5 och 10 år, gått i skolan i Tyskland, gått på universitet i Tyskland. Så där ligger jag lite i lä med mina språkkunskaper, men, som jag skrev till språkläraren i ett mejl, det blir en utmaning!

Imorgon har jag också saker att göra, jag ska på en brasiliansk födelsedagsfest (under dagen är det föreläsningar, förstås) och på lördag ska jag på utflykt till berget Pfänder i Österrike under dagen och på kvällen är det italiensk födelsedagsfest och på söndag är det loppmarknad och sedan flashmob. Fullt upp, som sagt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar