söndag 16 oktober 2011

Nya kurser

Eftersom mina planer fick ändras lite grann har jag nu gjort om mina kursval, istället för språkkurser för utlandsstudenter kommer jag läsa språkvetenskap och vara med på en skrivstuga för tyskar med invandrarbakgrund. Sedan har jag även slängt in en psykologikurs och ändrat en ekonomikurs. Nu har jag följande kurser som jag hoppas få okej på både från Linköpings och Konstanz sida:

HT
  • Open Economy Macroeconomics
  • Labour Economics
  • Grundlagen der Personalwirtschaft
  • Finanzpolitik in der EU (ny! Då finansmkrisseminariet var fullbokat)
  • Schreibseminar für Studierende mit Zuwanderungsgeschichte (ny!)
VT
  • Internationales Staatsrecht
  • Macroeconomics II
  • Econometrics I
  • Syntax I (ny! kan man inte läsa språk, kan man läsa språkvetenskap)
  • Seminar zu Motivation und Emotion (ny! ett psykologiseminarie)

När jag ser på kurserna känner jag mej otroligt nöjd, eftersom jag nu läser:
- fler tyska hp än jag gjorde med mitt förra val
- många "måste-kurser" på hösten, då jag har ett ganska slappt schema (bara 25hp)
- fler hp på våren, men några hp är ett seminarie

Update: Även om jag redan nu har stött på lite problem och antagligen kommer stöta på fler under året, känner jag mej lite mer förberedd än många andra utbytesstudenter. De flesta kör nämligen på samma taktik som Jessica. Hennes senaste statusuppdatering på facebook lyder:

"Yes, it's 10:30 the night before classes start and I'm still on the website trying to figure out which classes I want to take."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar