söndag 12 februari 2012

Sunday, lovely Sunday

Ännu en söndag med klarblå himmel, ishockey på Bodensjön och underbara vänner! Som sagt, jag älskar mitt WG. (Och Sanni, som vågar vara nordisk och kall, säger alltid "Ellinor, jag hatar dej!" när jag ska göra något roligt med mitt WG. Om man översätter den finska tankegången till svenska blir det "Ellinor, jag älskar ditt WG!")

 Meboende Benni på skridskoäventyr

Han var snäll och både fotade och lånade ut en varm mössa! 

Trött tjej framför Schloss Reichenau efter ishockeyn. Medspelaren Connor tog fotot! 

Innan söndagsutflykten var jag dock på en annan utflykt - i Bodensee Arena spelade fem U19-landslag en miniturnering och dagen bjöd på final Sverige - Finland. Självklart var jag och Sanni där, krigsmålade och taggade som få! Erica hängde också på liksom schweizaren Michael. Det blev en härlig blanding av tyska-engelska-svenska-finska (mest tyska, otroligt lite engelska när jag fiskade efter hockeyvokabulär, och svenska och finska under glädje/ilske-yttringar). Jag har bland annat lärt mej finskans maali (stavning oklar) som är uppmaningen "gör mål!" eller "mål!".

Sverige vann, förstås - Tre kronor spöade Finland i Globen och  min kompis Kristina var delaktig i Damkronornas förkrossande 5-0 mot finska damlandslaget idag också, Sverige är helt enkelt bäst.

 Matchen var otroligt spännande!

"Dödade du din kudde imorse?" frågade Michael
"Nej" sa Sanni "det gjorde jag redan igår!" 

 Såhär ledsna blir finländarna när de förlorar i Sudden Death..
(Inte ens Muminpappan vågar kolla..)


Lite bilder från Konstanz hamn nu i vintertider bjuder jag också gärna på! (och ja, det är riktigt många bilder på mej i detta inlägg, men dagen var så vacker och jag hade folk överallt som erbjöd sej att fotografera - tack vänner! (och så går det ju inte att förneka att det ser ut att vara en rätt trevlig tjej som är med på bilderna))




PS. Här var det jag åkte skridskor idag (på högra sidan om halvön)

1 kommentar: