torsdag 9 februari 2012

Heja Sverige!

Denna vecka pågår en femnationersturnering i Bodensee Arena (ishallen i den schweiziska staden Kreuzlingen, 10 minuters promenad från mitt WG) och ikväll var jag där med schweizaren Michael och hans kompis Roman och såg svenska U19-Landslaget spöa Schweiz med 4-2. Jag lärde Michael och Roman säga "Heja Sverige!"

Spelet var sisådär, det kommer krävas mer av dem om de ska slå Finland på söndag. Jag och Sanni har trissat upp varandra rejält. Sanni har lovat att hon ska fixa en finsk flagga och ikväll hade jag till exempel den obligatoriska krigsmålningen.


Det var härligt att höra lite svenska i Kreuzlingen! De andra svenskarna blev något förvirrade av att jag satt och pratade tyska hela tiden, men hade svenska flaggor målade i ansiktet..

1 kommentar:

  1. Söt och härlig tjej. Sköna svenskar som blev förvirrade, och roligt med het landskamp mellan Sverige och Finland.

    SvaraRadera