torsdag 2 februari 2012

Like-jagaren

Häromdagen postade jag en status på Facebook som fick ganska många likes (för er som inte känner till detta fenomen: man skriver vad man har för sej, ens vänner på Facebook ser meningen man har skrivit och kan trycka tummen upp = "like")

"Har precis avslutat sitt schweiziska bankkonto och överfört alla pengarna till sitt och Josefs bröllopskonto. Underbart!"


Och det var ju mycket roligt att folk uppskattade det! Men, samtidigt får jag nästan lite ångest över hur dyrt det är att gifta sej. Det blir en balansgång mellan hur "fint" det ska vara och hur många vänner man "kan" bjuda.. Ett svenskt standardbröllop kostar mellan 80 000 och 120 000 kronor! Standard!

Så mycket pengar för "bara en dag", men samtidigt vet jag att jag aldrig skulle förlåta mej själv om jag skulle prioritera pengar före att kunna bjuda några fler vänner, eller ha min drömklänning (om den existerar, jag kan ju inte ens lägga 500 spänn på en tröja som inte är "exakt det jag vill ha").

Ja, detta är vad som upptar mina tankar just nu. Detta och den grymma spellistan som jag har fixat ihop på Grooveshark (som jag har fått att funka!). Dagens låttips: Kite - Ways to dance. Nicklas Stenemo är grym.



3 kommentarer:

  1. Det kommer ordna sig min fina. I vart fall om vi kan hålla planen vi tänkte. Bra låt - hörde ju den live då!

    SvaraRadera
  2. Det bästa bröllopet man kan ha kostar inte så mycket. I promise! ;)

    SvaraRadera
  3. Hanna Joel, allting är tyvärr relativt. Med två studentinkomster och inget sommarjobb för mej i sommar (eftersom universiteten i Tyskland har undervisning till sista juli) är ett relativt billigt bröllop ett svindyrt bröllop för vår del..

    SvaraRadera