fredag 24 februari 2012

Dränkt i gift?

Nu är det bestämt att jag och fin-fina Sanni ska åka till Basel på söndag och njuta utav ännu mer Fasnacht! Jag har pratat med mormor och vi får sova hos henne två nätter, otroligt snällt! Därför frågade jag mamma vad jag ska köpa till mormor som tack för att vi får bos hos henne. Något ätbart är svårt, eftersom hon inte tål allt, och någon pryl är också svårt (ni vet, gamla människor är alltid nöjda. Jämt när vi är där försöker hon istället ge bort allt hon har i lägenheten. "Ellinor, ta den här, den är fin. Ta den, vad ska jag med den till?").

Mamma föreslog att jag kunde köpa en fin sjal. För att få lite inspiration gick jag in på H&M och såg en jättefin sjal som jag köpte ganska omgående! Mina krav på sjalen var att den skulle vara i sidenliknande material, fyrkantig, gärna blå och klassisk men ändå modern. Och denna sjal "ticked all the boxes". Eftersom jag har en alldeles egen provdocka fick han stå modell idag. Go Sanchez!

Blå, orange och rosa, leoparder och orkidéer


Style 1

Style 2 

Style 3 (Min kamera lyckades göra bilden lite röd, men ni fattar)

Problemet är bara att min mormor aldrig köper eller använder saker som är "made in China", och det är just vad denna sjal är.. Frågan är då: Ska jag klippa bort lappen och köra med "det man inte vet tar man inte skada av" eller ska jag lämna tillbaka sjalen till butiken och hitta en annan? En kvalificerad gissning är ju att de flesta sjalar i prisklassen 5 - 15 euro är gjorda i Kina och att det alltså blir svårt att hitta en sjal som uppfyller alla kriterer, inte är gjord i Kina och som inte är dyr.. (Kan tilläggas att alla sjalar på H&M var gjorda i Kina och att Bbijou Brigitte inte hade någon lapp som sade var de kom ifrån)

1 kommentar:

  1. Mycket fint och bra min kära. Jag visste inte att Sanni skulle med till Basel också men vad trevligt. Ska du vara koala där också??

    SvaraRadera