söndag 5 februari 2012

Heut' ist so ein schöner Tag!

Idag känner jag mej äntligen helt frisk. Detta borde ju ha firats med att plugga som tusan och ha en chans att få godkänt på tentorna på tisdag och onsdag. Men, istället var jag på avskedsbrunch med en massa kompisar (Erica och Martin stannar bara en termin och vi ville göra något tillsammans allihop - en avslappnad brunch var verkligen helt rätt!).

Sedan kom jag hem och tänkte "nu börjar pluggandet". Men där hade jag fel. Martin (inte österrikaren, den fotograferande Martin som ska åka hem, utan min WG-medboende Martin) och hans flickvän Claudia, samt lite polare, skulle åka till Reichenau (en halvö i Bodensjön) och åka skridskor på sjön och spela ishockey. Detta var världens chans! Detta är mitt år utomlands, som jag ska ta vara på - jag åkte med!

Och jag ångrar mej inte. Det var en underbart vacker dag, vi hade hur kul som helst och när vi tittade igenom bilderna under maten alldeles nyss sa Martin "De här bilderna är sådana bilder som man kommer titta tillbaka på om 10 år och säga: "Det var en underbar tid i våra liv" ". Bilderna talar för sej själva.










2 kommentarer:

  1. Lovei jag vill också åka skridskor på sjö. Här har man typ ingen tid till det och vet inte vart jag ska ta mig. jag har nog hört att göta kanal brukar frysa och att man kan ta bussen till Berg för att sen åka till Borensberg och ta bussen hem. Du är den fina.

    SvaraRadera