måndag 13 februari 2012

Kameran är livsnödvändig

Som Erasmusstudent har jag lärt mej att kameran är den bästa vännen man kan ha. När man minst anar det händer oväntade saker som självklart måste dokumenteras och läggas upp på bloggen.

Idag satt jag lugnt och sansat och pluggade i biblioteket när något svart svooschade förbi i ögonvrån, upp på bordet, stegade graciöst runt min dator och paxade platsen bredvid mej. Det var förstås Sammy. Och här är bildbeviset:


På bilden kan ni även spana in min vattenflaska som jag köpte på Zürichs flygplats! Den är röd, rymmer en halvliter och är prydd med Matterhorn och den schweiziska flaggan! Otroligt bra köp, bra storlek, den läcker inte, den går inte sönder, den är snygg och jag har en bra schweizisk souvenir som jag har med mej varje dag! (Schweizaren i mej är stolt!) Närbild ser ni här:


Muggen har jag snott (usch, vad hemskt!) från biblioteket. Det är min souvenir från Konstanz. Men, glömmer man muggen ute i snön i över ett dygn tycker jag det är okej att en student tar hand om muggen, diskar den varsamt och använder den med värdighet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar