torsdag 23 februari 2012

Den idiotiska bananen

Häromdagen när Sanni, Kayeligh och jag var ute träffade vi ett gäng med killar som kände varandra och var utklädda till apor och bananer. En banan (Kayleigh kallade honom "Creepy Banana" vilket sedan utvecklades till "Dickhead Banana") visade tydligt intresse redan från start, men vågade liksom inte göra något. Han bara stod där och glodde (hence: Creepy Banana). Under tiden lyckades två andra killar prata lite med mej och efter diverse artighetsfraser och information om vem man var, var man kom ifrån och vad man pluggade så sade jag förstås att "jag har en pojkvän och jag är bara här för att dansa och ha trevligt."

Efter drygt halva kvällen lyckades även Creepy Banana prata med mej och han fick samma information som alla andra. Han bjöd mej på en öl och jag tackade och sa att det var snällt, men att jag inte är ute efter något eftersom jag har en pojkvän.

Sedan utvecklades det till Dickhead Banana. Han var allmänt dryg, petade på mej (!) stup i kvarten och upprepade "Åh, förlåt. Ingen kroppskontakt, du har ju en pojkvän!". Sista vändan bestämde han sej för att befästa sin Dickheadiness genom att bjuda mej på en öl som han snabbt tog tillbaka för att sedan göra looser-tecknet i pannan (som jag för övrigt inte sett sedan högstadiet, då det blev populärt med soundtracket till Shrek). En stund senare kom han tillbaka och gav ölen till Kayleigh, som gav den till mej och jag drack slut på den och gav tillbaka den till honom.

Banana: "Varför gjorde du så för?!"
Ellinor: "För att du är en idiot"
Banana: "Vem är det egentligen som är en idiot? Är det du eller jag som har en pojkvän?"
Ellinor: "Jaha, så bara för att jag inte är singel får inte jag gå ut och dansa? Eller dricka öl?"
Banana: "Jo, men du vet ju hur snabbt sånt där kan ta slut.."
Ellinor: "Vadå "sånt där" - menar du förhållanden? Menar du mitt förhållande?"
Banana: "Asså, typ, eller liksom"
Ellinor: "För jag har varit tillsammans med min pojkvän i 9 år. NIO ÅR"
Banana: "Oj, förlåt, jag visste liksom inte det."

Nähä, så Banana körde medvetet idiot-stilen för att jag skulle dras till honom (öh?) och skita i min pojkvän. För vi vet ju alla hur snabbt "sånt där" kan ta slut..

2 kommentarer:

  1. Fiiiint... Öppna käften först, tänka först senare när någon ber en att tänka.

    SvaraRadera
  2. Well, know all about that tyvärr. Har varit omöjligt för mig att ha någon form av vänskaplig kontakt med fransMän, de är seriöst bara ute efter en sak allihop.

    Bland annat började jag snacka med en kille i biblioteket en gång, och ett par dagar senare frågade han via facebook (där relationsstatus och hela baletten är synligt) om jag ville följa med honom på skolans gala (som var igår) och jag sa att vi kunde gå som vänner (för i min värld är det möjligt). Ett par veckor senare skickade han ett meddelande och undrade om vi skulle ta en promenad någon dag (det är så de jobbar nämligen) och avslutade allt med "kisses". Hade jag kunnat örfila honom virtuellt hade jag gjort det, men det fick räcka med att säga "I suggest you find someone else to go with" och sedan facebook-block.

    SvaraRadera