fredag 3 februari 2012

Pluggtaktik

Min sista tentapluggsvecka har blivit lite ändrad på grund av att jag har varit sjuk. Nu blir det ännu svårare att ta tag i den tråkigaste kursen, Finanzpolitik in der EU, som ska tentas av på onsdag. För att effektivisera jobbet har jag kollat på gamla tentor och gjort följande observationer:


  • Tentorna är alltid 4 frågor á 8 poäng
  • Endast 3 frågor ska besvaras, max är alltså 24 poäng
  • Godkänt är 12 poäng
  • En tentafråga som alltid finns med är att ge definitionen på 8 ord

Därför har jag gjort upp en lista med tänkbara tentafrågor och just dessa, ca 12 frågor, samt definitioner på lite saker, kommer jag plugga in. Om jag har tur innehåller "definitionsfrågan" mestadels ord som jag har pluggat in, och så är minst 2 av de resterande 3 frågorna sådant som jag har plugga in i förväg. Då finns det goda chanser för minst 12 poäng och ett godkänt betyg.

Men, då behöver jag verkligen Ericas hjälp. Hjäääälp!

1 kommentar:

  1. Erica to the Rescue! Kollade faktiskt precis om du var inne på Skype men icke. Du får höra av dig om det är problemas, sitter och repeterar nu jag med.
    Btw, får man välja ut 3 frågor som ska besvaras och lämna en eller vad?

    SvaraRadera