lördag 18 februari 2012

Schmudo

Hur var då min första Schmutziger Donnerstag? Här kommer en sammanfattning.

Dagen började klockan 6, då det drog igång med musik (mycket trummor) i Altstadt och stackars Ellinor vaknade. Jag lyckades dock sova lite till och sedan plugga inför fredagens tenta. Klockan 11 var det champagnefrukost hos Sylvia.

 Weißwurst och Brezel

Hela frukostgänget

Sedan drog jag hem igen och pluggade innan kompisgänget kom. (Sanni = tiger. Kayleigh = lejon. James = cowboy.) Från mej gick vi vidare till Johannes, som lugnt hade den bästa utstyrseln!

 Nästan hela gänget i mitt WG

Tobi och Johannes hade gjort legoförklädnaderna helt själva! 

Martin hakade också på senare under kvällen

Och hur gick tentan igår? Utomordentligt bra, faktiskt. Schmudo var inte så vild för min del. Det knasigaste var nog att vi var fyra personer som sov i mitt rum, men det gick bra. Fredagens brunch gick inte heller av för hackor (ägg, våfflor, bröd, croissants, nutella, sylt, ost, kaffe, juice..) och var en bra uppladdning för tentan kl. 14.

1 kommentar: