söndag 22 april 2012

Stalker, del 4 - Neandertalaren

Som bekant lämnade Mr S. mej inte ens ifred när han hade träffat min fästman ansikte mot ansikte. Vi åkte bil tillsammans alla tre och då passade schweizaren på att visa vad han tyckte om vissa saker.

Ellinor: (pekar på ett övergångsställe) "Heter det Zebrastreifen (zebraränder)?"
Schweizaren: "Ja, det hette Fussgängerstreifen (fotgängarränder), men det tyckte alla kvinnor var kvinnoförtyck, så de bytte."
Ellinor: "Du menar väl att några kvinnor tyckte det."
Schweizaren: "Nej, alla."

Och detta var, enligt honom, bara ett av många exempel på hur kvinnor tycker att de förtrycks och sedan gråter ut i media tills det sker en förändring, ofast av något helt betydelselöst som just övergångsställen.

När vi senare under kvällen åkte igenom tullen kom jag på att varken jag eller Josef hade pass med oss.

Ellinor: "Hoppas vi inte blir kontrollerade"
Schweizaren: "Det är bara kvinnor som gör tuffa kontroller."
Ellinor: "Jaha.. för att de är noggrannare?"
Schweizaren: "Nej, för att jag är man och kör en fin bil och de vill ta min makt ifrån mej och förnedra mej."
Ellinor: "Nej, det kan väl inte stämma."
Schweizaren: "Jo, alla kvinnliga kontrollanter gör så."

Jag blev så förbannad att jag bara höll tyst och lät honom hållas. När jag och Josef kom hem återberättade jag allt och Josef skrattade och tyckte att jag och Mr S. var som gjorda för varandra. Absolut, säger man inte att opposites attract?

1 kommentar:

  1. Vilken idiot han verkar vara och nu är det Ericas tur att försöka hantera honom. :( Hoppas du träffar lite trevligare Schweizare också. :)

    SvaraRadera