torsdag 12 april 2012

Pluggplaner

Nu har jag spikat vårens kurser! För de som är intresserade kan jag meddela att kurserna är:

NEK-kurser:

  • Macroeconomics II (6 hp) - tenta i juli
  • Ökonomie des Sozialstaats (6 hp) - tenta i juli
  • Econometrics I (8 hp) - tentas ej, bara midterm
  • Labour Economics (6 hp) - seminarier under terminen


Juridikkurs:

  • Internationales Staatsrecht (4hp) - tenta i juli


Tyskakurser:

  • Schreibseminar (3 hp) - småtentor under terminen
  • Mündliches Referat (4hp) - muntliga redovisningar under terminen

Detta innebär att även fast jag läser 37hp (egentligen 29, eftersom jag inte kommer tenta av ekonometrin) har jag bara tre tentor i juli, vilket jag borde klara. Jag har lagt upp det hela lite taktiskt med många kurser som tentas av genom närvaro och inlämningar under terminens gång.

Den kurs jag helst av allt vill läsa heter ungefär "det tyska vardagsspråket", men den krockar med ekonometrin, så jag kan inte läsa den. Surt att den krockar med kursen jag inte ska tenta av.. men jag behöver kunskaperna i ekonometrin för sista året i Linköping, så det är bara att bita i det sura äpplet och välja ekonometri (0 hp) framför superintressant tyskakurs (4 hp).

2 kommentarer:

  1. Ser finnemang ut!
    Skönt med bara 3 tentor också i juli : )

    SvaraRadera
  2. Japp, det verkar möjligt att klara det! Om jag inte klarar Fipo eller stat 2 har jag bara 14hp från denna terminen och behöver plocka 24 nästa termin, men det verkar faktiskt möjligt med detta upplägg! :)

    SvaraRadera