torsdag 19 april 2012

Creepy!

Jag har inte berättat fortsättningen på historian om stalkern, men jag lovar att den kommer den närmsta veckan! Nu tänkte jag dela med mej av en annan otrevlig händelse!

Jag har blivit medlem i det stora nätverket "CouchSurfing" där man helt enkelt skapar en profil och låter främmande människor bo hos en gratis, och sedan när man själv är ute och reser kan man couchsurfa hos andra främmande människor. På detta sätt bor man gratis, lär känna nytt folk och får snabbt info om staden från någon som bor där, så man vet vilka aktiviteter som är roligast och bäst att göra.

För tre veckor sedan ungefär hade jag min första couchsurfing-upplevelse när en kille och hans flickvän sov över i mitt rum. Då mitt rum är uppdelat i två delar är det perfekt för couchsurfing, eftersom alla har sin privata lilla vrå. Efter besöket fick jag ett positivt omdöme på hemsidan och då började CS-förfrågningarna trilla in.

Den senaste förfrågningen, som jag fick idag, avslutades med orden:
"P.S.: Ich bin Nacktschläfer, ich hoffe das stört dich nicht."
"PS: Jag är en nakensovare, hoppas det inte stör dej"

Jag blir ju lite tveksam när de insisterar på att sova nakna även när de ska sova över hos mej i samma rum. Därför kollade jag in personens profil och konstaterade att han var medlem i 8 grupper på CS-communityt:
  • Clothing optional (being nude is liberty)
  • Naked sleepers
  • Nudist lifefstyle
  • Naturists
  • Sauna lovers
  • Massage
  • Polyamory
  • Marathons - running all over the world
Så killen är intresserad av nakenhet, mestadels, och även att vara i flera förhållanden samtidigt och, till sist lite intressen, massage och maraton. Hmm.. tänker nog passa på den. Eller, som Johanna Braun skrev på facebook (när jag skrev "Vad är det för någon CouchSurfing-förfrågan när någon skriver "PS: Jag sover naken, hoppas det inte stör dej."??"):

"En då man som förlovad tjej skriver: tyvärr är jag upptagen just den dag då du ville komma hit.."

1 kommentar:

  1. Härlig kille - en sån man vill ha sovande hos sig en natt

    SvaraRadera