lördag 28 april 2012

DER FÖHN FTW!

Oturligt nog gör den stora, vackra Bodensjön också att det blir väldigt fuktigt och disigt. De dagar då himlen är blå och man tror att man ska kunna se milslångt är alperna täckta i en grå massa långt bort, och de dagar då molnen är framme, kan man se solen skina på bergen på andra sidan sjön.

Knasigt, minst sagt. Men undantaget är när vinden Föhn är på besök. Då klarnar det upp. Så i torsdags tog jag halva dagen ledigt från uni och besökte hamnen och Insel Mainau och tog lite härliga bilder istället.

 Hamnen i Konstanz

 Imperia

 Utsikt från Insel Mainau söderut mot Alperna (och färjan till Meersburg)

På Mainau finns det blommor överallt

Den vackra blomstertrappan 

Jag ville ta kort på en dam, som då erbjöd sej att ta kort på mej istället 

Utsikten jag hade under min fikapaus 

Blomstertrappan från ovan 

 Högsta punkten på Mainau

Ängar med tulpaner 

Berget Säntis (t.v.) och universitetet i Konstanz (t.h.)

Som vanligt kan ni klicka på bilderna för att göra dem större (behövs nog på den sista åtminstone, universitetet är de färgglada legoklossarna..). Nu ska jag ut och njuta i solen, ska kanske också införskaffa mej en innebandyklubba, då jag har börjat spela innebandyn varje fredag. Och, surprise, surprise, jag är den enda tjejen..

2 kommentarer:

  1. Väldigt fint har du det där i Konstanzet. Blev det inget kort alls på damen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Damen tog cirka 3 minuter på sej att ta ett (!) kort på mej, så jag ville inte ta upp mer av hennes tid.

      Radera