måndag 9 april 2012

Bildspecial!

Josef med familj har varit och hälsat på under påsken, därför har jag varit inaktiv på bloggen, men desto mer aktiv i Konstanz med omgivning. Lite bilder från torsdag till söndag:

 Det blev många restaurang- och cafébesök under dagarna

 Tyvärr blev det mycket moln och dimma också..

 
Borgen i Meersburg besöktes. Den grundades på 600-talet.

 Riddarsalen i borgen

 Vi var även ute i skogen och vandrade

När vi vandrade längs stranden sprack himlen äntligen upp! 

Mitt besök bodde på fina Inselhotel och jag fick se hotelträdgården

Det fina lusthuset från hotelhållet - som man har spanat in det fina lilla huset!

Finaste vyn i hela Konstanz.
Ön som Inselhotel ligger på till vänster. Stadsträdgården till höger.

Utsikten från rummet de bodde i - högs upp med tre (!) fönster mot sjön

 En dag bjöd på stadsvandring och shopping.
Ovan ser ni Rheinturm, ett av tre försvarstorn som återstår av de ursprungliga 27


Sista dagen besöktes Insel Mainau 

 Orkidéer i växthuset

 Slottet och kyrkan på Mainau

 Samuel i solen på bron till Mainau

3 kommentarer:

  1. Tack, tack, för en jättetrevlig påskhelg hos dig i Konstanz, Ellinor! Det var ju inte bara boendet som var fint! Du hade ordnat så trevligt "program" åt oss, lagom mycket och lagom blandning och bra matställen att mysa på om kvällarna, särskilt Brauthaus (tror jag det hette, helt i klass med Islendski Barin!). Och så var det ju kul att ses med! Nu är vi väl hemkomna igen och Anders ska snart ta en genomgång av sina bilder i kameran. Det kommer kanske några på mailen vad det lider. Särskilt från kyrktornet!
    Allt gott!
    "Svärmor" Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roligt att ni trivdes med programmet, trots att vädret inte alltid arbetade med oss. Restaurangen Brauhaus tyckte jag också var toppen!
      Ser fram emot bilderna - jag skickar några till er också!

      Radera
  2. Fina bilder min kärlek - och jag längtar tills jag kommer till Konstanz igen

    SvaraRadera