torsdag 12 januari 2012

Mitt nya rum!

Idag tog jag tag i omordnandet i det nya rummet på allvar, och nedan ser ni resultatet! Antagligen kommer saker att ändras lite allt eftersom. Kayleigh kommer hit för att dricka te och mysa ikväll, och då kanske hon kan komma med lite idéer. (eller mina bloggläsare!) Klicka på bilderna för att göra dem större.

Detta ser man när man kommer in

Sängen till vänster. Skrivbordet till höger  

Längst in i rummet finns en bokhylla, en soffa, kläder och Sanchez

Sanchez är tung och fick stanna kvar i rummet. T.h. ser ni soffan.

Rummet sett från andra hållet

Stora delen av rummet sett från andra hållet.

Skrivbordet och röda hörnet

Röda hörnet är jag mycket nöjd med! En gammal kamin och saker i rött 

Lådan är häftig, men jag är lite osäker på kudden som jag inte vet var jag ska ha - den passar ingenstans..

Mina flyttlådor måste vara kvar i rummet, så jag löste det genom att lägga en färgglad filt på dem och sedan försöka göra resten av hörnet lika färgglatt. Jag är mycket nöjd med de ryska dockorna som är ursöta!

Nu sitter äntligen Konstanz-tavlan uppe. Jag hittade ett gammalt spikhål ovanför sängen.

 Kayleigh bestämde att Josef skulle få hedersplatsen i väggen - jag håller med!

 Som ni kanske redan märkt har Vera lämnat kvar lite växter som gör rummet lite mer levande. Jag gillar framförallt den gamla snidade pallen. Vad vapnet i väggen betyder vet jag inte än, men jag ska kolla upp det.

 Två andra höjdpunkter i rummet är stuckaturen i tacket och smidesdetaljerna på dörren. De äldsta delarna av huset byggdes på 1200-talet (!)

Hoppas att ni gillade mitt rum, det är hit alla mina pengar under vårterminen kommer att gå - men det är helt klart värt det! Imorgon får ni se resten av WG:et.


(tänkte att jag slänger en in översikt över planlösningen också, så blir ni inte så förvirrade av alla bilder)


Bett = säng
Kiste = byrå
Rote Ecke = röda hörnet
Schreibtisch = skrivbord
Regal = Hylla
Sofa = soffa
Kleider = kläder
De gråa rutorna är dörren och fönstren

7 kommentarer:

  1. Det verkar ju hur stort som helst och ser jättefint ut! Är jätteglad för din skull!!! Vill gärna komma och hälsa på ;)

    SvaraRadera
  2. Olivia Skagerstam12 januari 2012 kl. 21:58

    Jättefint! :) Men det finns fina lägenheter i Sverige också! Jag saknar dig massor, pallra ditt fina arsle hem nångång!!! ;) Puss Puss

    SvaraRadera
  3. Hej pá er sötingar!
    Sarah: Klart du ska hälsa pá! Hela mars och halva april stár jag definitivt till förfogande, samt alla helger därefter :)
    Olivia: Jag ska se till att pallra mej tillbaks, men du och Per kanske vill hälsa pá i härliga Konstanz först...? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olivia Skagerstam13 januari 2012 kl. 12:18

      Det vore jättekul att hälsa på, ska definitivt kolla upp vad det kostar! April skulle passa bäst för oss i så fall.. :)

      Radera
  4. jag tycker du har det väldigt fint min fina tjej. Jag kan tänka att det är svårt att inreda ditt rum på ett bra sätt eftersom det är så långsmalt, men du har det fint

    SvaraRadera
  5. Var allt inrett när du flyttade ib eller hur mycket har du gjort själv?

    Mycket fint iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla möbler var där och mycket av inredningsdetaljerna. Det jag har bidragit med är:
      - prydnadskuddarna i sängen och en lila pläd som nu är på min soffa
      - det färgglada hörnet med gula stolen, de ryska dockorna och de dolda flyttlådorna.
      - bilden med Konstanz över sängen och magnetremsan med kort
      - väggkalendern (som nu sitter över skrivbordet)
      Sedan har jag ändrat om mycket, jag har själv skapat det röda hörnet genom att flytta allt rött i rummet dit och så har jag numer bytt kläder på Sanchez.

      Så allt stort var där, men jag har definitivt skapat en personlig touch!

      Radera