torsdag 26 januari 2012

U-landet Tyskland, del 2

Som ni redan vet funkar inte Spotify i Tyskland, men det fanns ett kryphál: Om man fixade ett konto i Sverige kunde man sedan lyssna frán Tyskland i alla fall! Fram tills nyligen.. Nu fár man bara vara tvá veckor i utlandet, sedan gár det inte mer! Och nu är mina tvá veckor förbrukade och inget Spotify.

Dá finns det Grooveshark pá nätet. MEN Grooveshark har nu stängts ner för Tyskland.

Dá finns det Youtube. MEN alla bra látar frán Sverige och USA är stoppade i Tyskland pga upphovsrättsliga problem.

Ovan ser ni: Min vardag.

5 kommentarer:

  1. https://www.torproject.org/

    Du installerar klienten på din dator och säger till den vilket land det skall verka som du kommer ifrån så löser den det. Vips så är du i Sverige igen

    SvaraRadera
  2. Eller så får du uppgradera : )

    SvaraRadera
  3. Lobo: jag försökte installera den där lök-grejen, men när den väl var nedladdad fattade jag inte var jag kunde ändra landet...!
    Har dock laddat ner en grej som heter Grooveshark Unlock Germany som funkar på Grooveshark iallafall. En sak som heter stealth skulle tydligen hjälpa mot Youtube (och det gör den) och mot Spotify (ingen framgång där, hittills..).

    SvaraRadera
  4. Testa den här guiden istället
    http://geekace.com/how-to-bypass-spotify-14-day-travel-limit.html

    SvaraRadera
  5. Snyggt. Kanske är därför som tyskarna bara lyssnar på gammal musik

    SvaraRadera