tisdag 10 januari 2012

Ellinor zieht aus (und ein!)

Ellinor flyttar ut - och in!

Idag är dagen då jag lämnar Richentalstraße och flyttar in i WG Untere Laube 45. Om 45 minuter ska mina kompisar börja trilla in och jag har packat allt utom min dator, en fotoram med Josef i samt en burk med tuggummin.

Nu ska jag gå ut med återvinningen och sedan ska jag hämta pengar. 8 personer ska ha pizza som jag bjuder på, och så ska jag bjuda mitt WG också, så totalt 11. Men jag är inte så snäll att alla får varsin, utan alla får nog dela en pizza med en annan person.

När jag igår förvarnade Kathrin om att vi skulle komma runt 18.30 - 19 skrev hon direkt "Hur många blir ni? Jag tänkte på kvällsmaten". Hon är så otroligt snäll! Och från och med ikväll kommer jag bo i samma lägenhet som henne och två andra toksnälla människor. Jag tror jag måste nypa mej i armen.

1 kommentar: