tisdag 27 mars 2012

SÄR SKRIVNING

Eftersom ishockeyn har tagit slut har jag nu börjat springa. Inte likt mej, jag vet, men det går ganska lätt att jogga i Konstanz eftersom staden är så vacker. Dessutom är jag lite taktisk och springer in i stan först, för att avsluta vid Rhen och Bodensjön, så jag har den bästa biten sist.

Målet är att springa drygt tre kilometer tre gånger i veckan. En mil i veckan låter helt okej för min del. För att ta reda på hur lång min löprunda är ville jag leta reda på en hemsida där man kan rita ut sin runda. För att hitta hemsidan googlade jag just på "löprunda". Och vad hittar jag?

Den första sidan med träffar visar bara bloggar. Ordet "löprunda" förekommer i tre av träffarna. Orden "löp runda" förekommer i åtta! Herregud, människor! NI SPRINGER LÖPRUNDOR INTE LÖP RUNDOR!

Första träffen på google om man bara söker på "löp":
"Tikens könsliv. Lite information om löpet och dess olika faser."
- Är ni fortfarande säkra på att ni går på löp rundor?

EN SAK = ETT ORD, goddammit!

Update: För er som fortfarande är osäkra kan ni ladda ner ett program som hjälper er att säga vilka ord som sitter ihop och vilka som inte sitter ihop. Och precis som i alla dataspel för barn blir man guidad av ett gulligt djur, i detta fall en tecknad noshörning. Enjoy!

1 kommentar:

  1. Håller med, hatar särskrivning! En av mina favoriter är på restaurangmenyn: "Idag serverar vi ren stek". Vilken tur att vi inte kom den dagen den var skitig då... Haha snacka om att meningen ändras.

    SvaraRadera