onsdag 21 mars 2012

On the pluggfront vieles neues

Rubriken blandar svenska, engelska och tyska hejvilt - precis som jag gör nuförtiden. Det är nämligen så att jag har en del att göra, eftersom jag bestämt mej för att skriva ett arbete i kursen Finanspolitik i Eu, istället för att skriva tentan i slutet av april. Om jag klarar av att knåpa ihop ett arbete på 12-15 sidor på två veckor på tyska borde jag få ett godkänt betyg och därmed ha de sex högskolepoängen bakom mej och därefter helt kunna fokusera på statistiktentan den 21:e april.

Ikväll kommer några av svenskarna till mej för att äta överbliven födelsedagstårta. Icas mintchokladtårta har stått och gottat till sej i frysen sedan den 28:e februari. Med tanke på att tårtbiten som blev över från tårta nummer ett höll sej fräsch i kylskåpet i två veckor borde nog tårta nummer två inte blivit dålig i frysen.

När svenskarna har gett sej av får jag försöka skriva ner några till sidor på mitt Hausarbeit (som har tema "Sverige som nettobetalarland i EU"). Jag har redan skrivit drygt fyra sidor, så att knåpa ihop 12 till nästa fredag känns inte helt omöjligt. Bara otroligt tråkigt...

Något som är otroligt roligt däremot är att jag får besök om exakt två veckor! Då kommer Josef med föräldrar och lillebror. Då får vi hoppas att vädret är lika bra som det har varit här den senaste veckan. Blått så långt ögat kan nå.

Förresten! Jag har fått mitt resultat från tyskakursen och jag fick 1,0 - det bästa betyget man kan få! Det var verkligen en kul överraskning!

1 kommentar:

  1. Åh du är så himla duktig Ellinor! Skriva stora arbeten (ja, allt över 1000 ord på franska är stort för mig :P) och klarar tentor och allt! Du är så bra :)

    SvaraRadera