söndag 18 december 2011

Vad gör jag uppe?

Ja, det kan man fråga sej.

Jag plåstrar nämligen om mitt ben som har fått lite brännskador från varm glögg (Glühwein) på festen inatt hos mitt framtida WG. Jag kom hem i rimlig tid, runt 2, och har varit uppe två gånger sedan dess för att kolla hur skadan mår och lägga om ett vått förband. Det verkar hjälpa, för där förbandet har suttit åt som hårdast (våt handduk fäst med kardborreband som jag använder till mina knäskydd i ishockeyn) ser der riktigt bra ut, medan det på de övriga ytorna är lite rosa.

Ingen panik, kära läsare, området är kanske 1,5cm x 7cm och glöggen var inte kokhet, bara varm. Jag hade tur som valde rejäla skor (heltäckande kilklacksskor) som tog det mesta av smällen. Så jag mår bara fint och ingen annan fick glögg på sej. Jag hade oturen att stå i köket bredvid en person som tappade ut all glögg - mestadels bredvid, men även på, mina ben och fötter.

Första (riktiga) fylleskadan är ju avcheckad nu på att-göra-som-typisk-svensk-student-listan. Det trodde jag aldrig. (Sedan spelar det ingen roll att det inte var jag som åsamkade den)

1 kommentar: