tisdag 13 december 2011

Luciafirande

Lucia firades i förskott genom bakning. Bilder finns på Ericas blogg. Ofta när vi gör något tillsammans skickas det ut ett mass-sms till alla som brukar lyda "film/spel/te/bak/sticknings-kväll hos NN kl XX". Man skapar ett ord av två. Och denna gång skulle det inte bara bakas, det skulle bakas saffransbullar - som inte har något namn på tyska utan vi kallar det helt enkelt hefeteig (jäst deg på vetemjöl) med saffran. När detta ypperliga tillfälle gavs var jag ju bara tvungen att skriva följande sms:

Safranhefeteigbackabend bei Kayleigh um 18.30
= saffransjästvetedegbakkväll


När James kom till Kayleigh sa han: "Ellinor, jag tror det är något fel på din mobil, för jag får bara sms utan mellanslag av dej." Varpå jag fick förklara att det var helt avsiktligt. Detta tyckte James var knasigt, men han var ändå glad att han kom ("Jag fattade inte alls vad vi skulle göra, men det stod något om Kayleigh så jag tog mej hit") för han älskade saffransbullarna.

Lucia idag firades med Svt Play's sändning och med huvudvärk och mycket sovande. Förhoppnigsvis är det borta till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar