torsdag 15 december 2011

Klagardags

Det borde vara sovardags, men då jag har varit sjuk sedan i helgen är det dags för lite klagardags (och då jag på grund av huvudvärk sov två timmar efter statistikövningen ikväll har jag inte hunnit bli trött än).

Vad jag egentligen ville säga är väl mest att jag har varit lite sjuk och hängig och att det har gått ut över hur jag ser saker och hur jag ser mina vänner. Småsaker har vuxit och blivit riktiga irritationsmoment. Det jag stör mej på är framförallt trenden i vänskapskretsen just nu, att man inte bryr sej om varandra tillräckligt. För mej bygger vänskap på givande och ärlighet, men den senaste tiden har det varit mycket tagande och prat bakom ryggen. Eller, ja, inte prat bakom ryggen, men med osagda ord mellan raderna.

Det gick så långt att jag i princip blev förbannad på Kayleigh för något som några andra egentligen var irriterade över (men inte sa rätt ut) och ställde henne mot väggen inför alla andra när vi skulle ha det trevligt. Ouch. Men Kayleigh tog det bra och jag sa förlåt efteråt. Hon har också märkt av stämningen.

Nu har jag sagt det till mej själv och till mina kära läsare. Nu kan jag släppa det. Och om jag kommer att tänka på det igen får jag se till att säga vad jag tycker direkt, sådär som Ellinor brukar göra.

Något som gör mej lite ledsen i ögat är att detta påminner mej om ett Lasse Lindh-citat (vill man bli av med all livsglädje på tre minuter är det bara att sätta på valfri Lasse-låt!) som ger mej ont i magen. "En skitsak växte till något stort, och vi bråkade om saker ingen av oss förstod"

3 kommentarer:

  1. Hej Ellie

    hoppas du blir snart frisk igen.
    Tänker på dig,
    stora kramar
    mamma

    SvaraRadera
  2. Tack mamma! Jag mår mycket bättre idag, men huvudvärken är tyvärr inte helt borta. Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Ellinor!

    Nu har jag läst ikapp lite på din blogg och ville bara säga att du skriver så bra! Du tar upp intressanta saker, gör bra reflektioner, och skriver om precis de småsakerna som gör att man får en liten bild av hur ditt liv ser ut, vad du gör, vilka du träffar, vad du tänker på. Fortsätt så!

    Och: det är okej att klaga om man bara gör det ibland! Jag gör det alldeles för mycket och det tror jag beror på att jag umgås mycket med andra svenskar som har samma referenspunkt som jag - Sverige. Det är svårare att klaga på saker som har med skillnader i hur landet fungerar att göra om man umgås med olika slags människor hela tiden som du gör! Ändock kan man ju ha t ex kompisproblem eller sjukdom att klaga över, så ut med det bara! Hoppas att du snart blir frisk! Åker du hem till Sverige över jul? Jag åker hem idag!

    Kramar på dig och ta hand om dig!

    SvaraRadera