söndag 18 december 2011

Dotter kontaktar mamma, kom.

Då mina mobilpengar tog slut igår när jag ringde mamma och  pappa (helt i onödan förstås) vill jag inte ringa mer. Hur ska man då få tag i sina föräldrar? Facebook, kanske, tänkte dottern och gick in på mammans sida. Där hade det inte hänt något sedan 5:e december (och det hade dessutom inte mamman skrivit, utan mammans kompis).

Var på internet kommer mamman alltid kolla? Mejlen, men det är lite tråkigt. Så dottern försöker nu med bloggen:

Hej mamma!
Den 22:e eller 23:e december har jag bjudit in lite mysiga vänner till familjen Olssons hus i Halna. Jag hoppas att detta är okej och för att kompensera för förlorad arbetstid i hemmet kommer jag städa/baka/laga mat dubbelt så effektivt under tiden som vännerna inte befinner sej i huset. (Dessutom kommer svärsonen finnas tillgänglig 22:e till 24:e december)
Med vänliga hälsningar
Din favoritdotter

2 kommentarer:

  1. Hej min dotter
    detta är ok. Den 22:e december passar bättre, den 23:e december är jag ledigt från jobbet och tänker förbereda julmaten.
    Vi blir 12 personer på lördag, du och Josef, Tobias och Rebecka, Lobo och Frida, Lars och Lisa (Fridas föräldrar), Fredrik (Malin firar med sin familj och kommer juldagen eller annandag jul), troligen Anders och sedan pappa och jag.
    Det finns en sovsäck samt liten kudde i
    Fredriks rum i Uppsala den ska du ta med dig hem. Nyckeln till rummet kan du lämna till pater antar jag.
    kramar
    mamma

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Och varmt välkomna hit till Lidköping och Smögen (juldagen) när ni firat färdigt i Halma!
    Svärmor Anna

    SvaraRadera