måndag 14 maj 2012

Världen är liten

Om och om igen bevisas det - världen är liten. Den är definitivt liten om man befinner sej i Konstanz. Här följer tre exempel som alla har hänt den senaste månaden:

En annan utbytesstudent fick en ny tandempartner (språk-kompis, så man kan träffas och prata sina olika modersmål och lära av varandra). Utbytesstudenten gick till international office på utsatt tid för att träffa den nya språkkompisen. Väl där uppstår pinsam tystnad - det var nämligen one-night-standet från helgen..

Innan jag gick på gay-partyt i lördags fick jag reda på att en i gänget inte var öppen med sin läggning. Verkligen inte öppen alls, men hon dejtar en tjejkompis till mej. Hon vågar inte ens prata med öppet lesbiska tjejer på offentliga platser, av rädsla för att folk ska se henne med dem. Nåväl, jag gick till min kompis hus där förfesten var och den första personen jag ser känner jag. Japp, tjejen som inte alls är ute och jag har gemensamma vänner - nära, gemensamma vänner. Jag har träffat henne minst 5 gånger förut och nu vet jag, men inte våra gemensamma vänner, om att hon är gay.

För kanske 3 veckor sedan fikade jag med en svensk tjej och hennes man, Toby, eftersom vi har gemensamma bekanta i Sverige. Det var jättetrevligt och jag sa bland annat att jag var nöjd med mitt boende i ett WG.

Toby: Var bor du?
Ellinor: På Laube.
Toby: Var på Laube?
Ellinor: Mitt emot kyrkan.
Toby: Vilket nummer?
Ellinor: 45.
Toby: Vilken våning?
Ellinor: Andra.
Toby: Vilket rum?
Ellinor: Det andra rummet rakt fram.
Toby: Ahaaa, Ellies gamla rum.

Toby bodde i mitt WG 2007/2008, då i Kathrins rum och vi känner båda Ellie som har bott i WG:t förut. När jag kom hem spanade jag in lite kort i vårt kök och där var han, Toby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar