onsdag 2 maj 2012

Finast ever

Jupp, fjortisrubriken antyder att Ellinor är lite kär.

Vi har börjat prata lite mer seriöst om var vi ska gifta oss och hur vi vill ha vår fest. Häromdagen fick jag ett mejl där Josef hade skrivit "jag kom på att jag kunde kolla upp våra bröllopsplaner lite och hittade detta". Så just nu har vi ett grundscenario som vi känner oss mycket nöjda med och som antagligen är fullt genomförbart.

Vad han hittade säger jag inte. Det är lite halvt hemligt, men bra. Mycket bra.

Även på boendefronten går det framåt. Vi har nämligen sökt lägenhet tillsammans med två av mina kusiner som vi har umgåtts mycket med i Linköping, och det är lättare att hitta en bra 4:a än en 2:a, så det verkar som om vi kanske har en lägenhet i början av nästa vecka om allt går enligt planerna.

Nu ska jag till uni och gå på lunchdejt med två tyskor (oj, detta ord skrev jag automatiskt. Det är i skrivandet som jag upptäcker hur tyskarnas besatthet av att visa manligt respektive kvinnligt på alla yrken/titlar har påverkat mej. Ibland passar jag på att böja verb german style, men det brukar jag korrigera innan publicering.) Slut på exkursen, åter till dejten. De ska nämligen plugga på LiU till hösten, så jag hoppas jag kan hjälpa till med lite tips.

1 kommentar: