måndag 28 maj 2012

"ÄNTLIGEN!"

tänker alla bloggläsare. En uppdatering, äntligen. Jag är inte död, jag är (nästan) inte sjuk och jag har haft finbesök över pingsthelgen. Min polare Emma, som just nu pluggar i München, har hälsat på mej fredag till måndag.

FREDAG: Glass vid Bodensjön, shopping i Altstadt och sedan hemmakväll

Emma framför Schnetztor och Apotheke i Konstanz

LÖRDAG: Vandring i Schweiz: Ermatingen - Berlingen tur och retur 

 Emma mellan Ermatingen och Salenstein med fin vy över Bodensjön (Untersee)

TOPPENBADSTÄLLE 

 Sött schweiziskt hus

På kvällen såg vi Loreen krossa allt motstånd i ESC. Go Sverige!

SÖNDAG: Heldagsutflykt till Heidelberg

 Slottet i Heidelberg med staden och floden Neckar

Slottet sett från en väg ovanför slottet (vi vandrade upp till en utsiktspunkt)

 Kruttornet, söndersprängt av franska soldater 1693

MÅNDAG: Bad och bokläsande vid Bodensjön

 Emma och jag vid Meersburg-färjan när Emma åkte (se vad bruna vi har blivit!)

Under helgen fick vi också se tyskt klotter som, traditionsenligt, antingen är politiskt/samhällskritiskt eller bara sött. Den övre är från Konstanz Uni, som Emma fick se idag och den undre från Heidelbergs Altstadt.

En björn med en leksak!

Tv förstör din själ (snällt översatt..)

1 kommentar:

  1. Kul att du hinner med din blogg igen, jättefina bilder, kramar mamma

    SvaraRadera