fredag 4 maj 2012

Ensam. Väldigt ensam. Nästan.

Tyvärr gick inte dejten med tyskorna särskilt bra. Eller, jo det gjorde den, men bara för att jag mosade i mej ibuprofen innan, eftersom jag hade feber. Dock eskalerade febern och efter lunch fick jag först frossa, sedan svettningar, och ingen medicin hjälpte.

Sent på kvällen hade ingen förbättring skett, så hög feber har jag inte haft sedan jag låg på IVA i Skövde 2005. Martin och Kathrin ringde jourhavande läkare och de sade att vi skulle åka in om febern blev värre, men att det kan ta tre dagar eller så om kroppen anstränger sej för att kämpa emot en sjukdom. Mycket ibuprofen blev rekommendationen.

Så max tre dagar med hög feber, sedan sjukhus.

Igår var febern lika hög hela dagen, men på kvällen kunde ibuprofenet sänka den något.

Idag var febern betydligt lägre och nu ikväll sitter jag nästintill feberfri och vägrar ta fler tabletter.
Feber i drygt tre dagar, men hög feber endast i två dygn. Inget sjukhus, alltså.

Vad är då mitt problem?
- Jo, att jag skrev ett meddelande till alla mina vänner igår och ingen har reagerat. Jag skrev att jag hade väldigt hög feber och att jag skulle behöva åka till sjukhus om det blev värre, men att Martin och Kathrin hade sina vakande ögon på mej.

INGEN har svarat. Inte en enda av mina kompisar har hört av sej och alla de närmsta  i Konstanz fick samma meddelande, samtidigt.

Den enda är Kayleigh, som jag sms:ade när jag var påväg hem från Uni och skrev att jag hade feber. Inte ens att den var hög eller att jag knappt kunde tänka. Bara sjuk och feber. Hon har sms:at och skrivit på facebook flera gånger och erbjudit sej att hjälpa mej.

Något positivt kom väl ur det hela ändå. Alla har frågat mej om jag har skaffat vänner för livet här. "Kayleigh" tänker jag då, rent spontant. Och nu är det bevisat, trots att vi inte ens behövt testa på att bo i olika länder ett tag. Hon är supervännen.

Update: Medan jag skrev inlägget skrev Jess följande: Hey, do you need anything? Like, do you need anything from Kaufland (=största matbutiken) or etwas andere (=något annat)? Soup? Drugs?
Jag kanske inte är helt ensam. Jag kanske bara är bitter.

3 kommentarer:

  1. Men oj, det låter inte bra med så hög feber så länge! Stackars!!! Skönt att höra att det blev bättre i alla fall. Ta hand om dig och ta det lugnt! Och ta vara på Kayleigh :) Skickar massa kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Hihi, det där verkar vara Jess standardsvar när någon är sjuk. Hon erbjöd de när Martin också var sjuk. Det är tur du har de två runt dig : )

    SvaraRadera
  3. Hej, Ellinor!
    Har just kommit hem från en skönt avkopplande vecka i Taizé och uppdaterar mig lite grann på datorn.
    Hoppas att du inte är sjuk längre och åtminstone känner dig litet bättre nu.
    Vi hörs!
    Svärmor Anna

    SvaraRadera