söndag 15 juli 2012

Tyskar vs svenskar

Många har frågat mej vad de största skillnaderna är mellan att leva i Tyskland och att leva i Sverige, och vad den största skillnaden är mellan tyskar och svenskar.

Detta kommer jag gå in på lite närmare efter min tenta på tisdag, men jag kan säga redan nu att tyskar är precis lika dryga på internet som vi svenskar är.

Jag postade ett inlägg på en facebook-sida för ekonomstudenter på uni Konstanz och frågade om någon känner en viss Christoph, som har lovat att ge tillbaka mina Open Macro-anteckningar och sedan inte har gjort det. Jag skrev uttryckligen att jag har hans nummer och har försökt få tag på honom, men att han inte svarar och att jag vill försöka få tag på honom innan jag åker tillbaka till Sverige.

En random tysks svar? - "Meh, ring honom.."

Tack för din input...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar