tisdag 17 juli 2012

Sista tentan

Idag, den finaste dagen på länge, skriver jag min allra sista tenta på Uni Konstanz. Helt otroligt.

De flesta skriver sin sista mellan den 23:e och 28.e, men jag hade ett lite tajtare tenta-schema och får lite semester som jag ska utnyttja såhär:
  • Ikväll: Hemmagjort sushi med Kayleigh och Fiona
  • 18-21 juli - Berlin och hälsa på Ingrid, en nära vän till familjen
  • 21 - 22 juli  - Würzburg, här känner vi ingen, men staden är fin
  • 22 - 24 juli - Binau, hälsa på mammas morbror Werner och hans fru Inge
  • 24 - 28 juli - Konstanz (Mainau, Vandring, åka båt, Säntis och god mat!)
  • 28 juli - vidare till släkten i och kring Basel
  • 1:a augusti - hemma i Halna
Ingen dåligt semester det där. Mycket fina grejer, mycket trevligt folk (mamma och pappa möter upp mej i Berlin den 20:e och jag ska även träffa Camilla - mitt i hennes tentaperiod) Och sedan fyller min pappa 60 år! Han tyckte dock att "det där firandet" kunde vänta tills det hade lugnat ner sej lite (dvs tils när vi är hemma i Halna igen..). Vilka löjlerier. Här ska det minsann firas!

Jag är på så bra humör att jag tror att ingenting kan få mej att må dåligt. Inte ens om tentan är skitsvår, jag älskar verkligen makro med mikrometoder (Monetary Economics) och det bästa är att jag har hört att all makro jag kommer läsa nu till hösten bygger på mikrometoder!!! Livet är underbart!

Bara för att jag är på så bra humör slänger jag in lite fina bilder som ni kan njuta av. Ciao!

 Hamnen

Mainau

1 kommentar:

  1. Måste vara underbart med sista tentan!Hoppas du har klarat den bra, vi ses snart, bamsekramar
    mamma

    SvaraRadera