fredag 15 juni 2012

Off to the beach!

Bra saker med att plugga i Konstanz: Vädret och Bodensjön gör att man tror att det är konstant sommarlov perioden maj - september

Dåliga saker med att plugga i Konstanz: Uni gör att det de facto inte är sommarlov alls april - oktober, om man inte är en svensk utbytesstudent och skriver alla tentor i juli och får lov i augusti - september!

Nu ska jag och Fredrik få lite sommarfeeling och sticka till stranden denna varma, soliga dag. Alperna syns också tydligt! Sedan är det fotboll på den irländska puben Shamrock.

Och igår såg vi en brinnande buss (inte så bra reklam för kollektivtrafiken i Kreuzlingen) -undrar om det var hettan som gjorde det..? Här hittar ni en som filmat släckningen och skickat in den till tidningen Südkurier och där är allt både jag (00:33) och Fredrik (00:41) med! Jag har röd tröja och grön fjällräven-ryggsäck. Fredrik böjer in sitt huvud i bilden precis i sista sekunden av klippet.

Det är lite häftigt också att man i videon ser när jag tar bilden nedan.. En video av ett tagande av ett fotografi. Nästan lite artsy.



2 kommentarer:

  1. Snygg reklam för Fjällräven, buzz!

    SvaraRadera
  2. Japp, den är ju väldigt fin den där ryggsäcken, sá den reklamen bjuder jag pá ;)

    SvaraRadera